“Hamaika kultura eskubide berberak”
Ikasturte honetako proposamena Martxoaren 8a1, lantzeko genero eta
kulturartekotasunari
buruzko hausnarketa egitea da.
HELBURUAK
• Berdintasunaren aurrerapenak ospatu.
• Genero eta kulturartekotasunari buruzko
hausnarketa egitea.
• Sexismoari eta desberdintasunei buruz
dauden zenbait aurreiritzi gainditzea,
hau da, kultura batzuk beste batzuk baino berdintasunezkoagoak direla.
• Kultura guztietako emakumeek giza
jardueraren arlo guztietan izan dituzten
ekarpenak ikustaraztea.
Haur
Hezkuntza
Proposatzen da
irakasleak GAIAREN AURKEZPENA egitea galdera
batzuen bidez:
• Norbaitek entzun du Martxoaren 8a ospatzen dela?
• Badakizue zergatik ospatzen da Martxoak 8?
Ipuina kontatu:
NAGADU (Maite Gaztelumendi eta Iñaki Zubeldia) edo beste bat gai berdinarekin
Galdera batzuk egin
daitezke:
‐ Saioaren hasieran
komenigarria izango zen neskatilek hitz egin dezaten, eta
jarraian mutilek…
‐ Ipuinean ikusi edo
entzun dutena komentatu.
‐ Jolasten, jaten edo
ikasten, hau da, gauzak beste kulturekin konparatuz beste
modu batez egiten dituzte?
‐ Komentatu neskak eta mutilen
arteko jolasak, ohiturak ezberdintazunez.
‐ Leloa azpimarratu
kultura guztiek eskubide berberak dituztela pentsatzeko.
‐ Nagadu ipuinean
familian seme ‐alabaren artean
diferentziak ikusten dira?
‐ Aduna eta Aduanak
ipuinean kultura ezberdinei buruz agertzen diren
elkarrizketak komentatu.
IKASLEEK BEREN ESKUAK MARRAZTU ETA PINTATUKO DITUZTE (ideia berarekin
eskuak
ezberdinak baina
eskuak)
Marraztutako eskuak ikastetxeko esku handian
jarri edo.
Bideoak:
Serafin
satorra:
Tximeleta
belarriak – Luisa Aguilar ( 2010) – Pamiela-Kalandra
https://www.youtube.com/watch?v=uqL2uhPMx1Q
Lehen Hezkuntzako 1.zikloa
Proposatzen da
irakasleak GAIAREN AURKEZPENA egitea galdera
batzuen bidez:
• Norbaitek entzun du Martxoaren 8a ospatzen dela?
• Badakizue zergatik ospatzen da Martxoak 8?
Ipuin kontatu:
NAGADU (Maite Gaztelumendi eta Iñaki Zubeldia ) edo beste bat gai berdinarekin
Galdera batzuk egin
daitezke:
‐ Saioaren hasieran
komenigarria izango zen neskatilek hitz egin dezaten, eta
jarraian mutilek…
‐ Ipuinean ikusi edo
entzun dutena komentatu.
‐ Jolasten, jaten edo
ikasten, hau da, gauzak beste kulturekin konparatuz beste
modu batez egiten dituzte?
‐ Komentatu neskak eta mutilen
arteko jolasak, ohiturak ezberdintazunez.
‐ Leloa azpimarratu
kultura guztiek eskubide berberak dituztela pentsatzeko.
‐ Nagadu ipuinean
familian seme ‐alabaren artean
diferentziak ikusten dira?
‐ Aduna eta Aduanak
ipuinean kultura ezberdinei buruz agertzen diren
elkarrizketak komentatu.
Lehen Hezkuntzako 2.zikloa
IKASLEEK BEREN ESKUAK MARRAZTU ETA PINTATUKO DITUZTE (ideia berarekin
eskuak
ezberdinak baina
eskuak)
Marraztutako eskuak eta leihoetan itsatsi
Bideoak:
Serafin
satorra:
Tximeleta
belarriak – Luisa Aguilar ( 2010) – Pamiela-Kalandra
https://www.youtube.com/watch?v=uqL2uhPMx1Q
Lehen Hezkuntzako 3.zikloa
Abesti hau landuko da;
Konplize
ditut eta ( Mikel Markez )
I
Emakume zuzenak,
okerrak, kirtenak,
moja txintxoak eta
zerrama irtenak,
itsusiak, politak,
atletak, herrenak:
konplize ditut eta
maite ditut denak.
|
II
Langileak, alferrak,
lanik ez dutenak,
tuntunak, mediokreak,
klaseko lehenak,
ale desegokiak,
andre txit gorenak:
konplize...
|
III
Ama onak ta txarrak,
ama ez direnak,
lurrera jausi arte
mozkortzen onenak
ta umeen merienda
usaina dutenak:
konplize...
|
IV
Lotsatiak, ausartak
argalak, gizenak,
iletsuak, soil-soilak,
marimutilenak,
katemeak, gorilak
panterak, zezenak:
konplize...
|
V
Lehen munduko emeak,
kapitalistenak,
lur usaia daukaten
andre indigenak,
zuri, gorri, horiak,
beltzetan beltzenak:
konplize...
|
VI
Markesaren alabak,
neskame gizenak,
printzesak ta sorginak,
ogroak, sirenak,
Maritxuak, Bartolo
itxura dutenak:
konplize...
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario